Wednesday, February 04, 2009

när skiftar det?

...

onsdag.

när blir en vän någon man brukade vara vän med? när blir en vän en bekant, någon man brukade ha där - alltid? när skiftar det? skiftar det överhuvudtaget? är en vän alltid en vän oavsett om man umgås eller inte? oavsett om man pratar? ses? eller ens är något alls?

jag är inte förvirrad. jag är medveten om att var sak har sin tid. likaså har var relation sin tid. jag möter personer och jag går vidare. några stannar kvar, men de flesta passerar förbi - till nya möten. för mig. för dem.

så finns det dem, de man ansåg sig ha för alla kommande tider. de man hade nära, nära sin själ. sitt riktiga jag. de få som faktiskt fått tillträde till allt det där som utgör mig. de som faktiskt fått sett allt det ljusa & det mörka. jag.

när skiftar det?

är det tid som är avgörande?
förmågan att komunicera?
bristen på kommunikation?

när blir den ovillkorliga vänskapen något annat?
blir den någonsin det?

/.

3 comments:

Anonymous said...

min fluff är på sjukhuset :(
men jag tänkte åka tillbaka dit nu.
för jag vill ta med han hem :/

Anonymous said...

Vänskap är sjukt svårt. Svårare än någon annan relation i hela livet, tror jag.

Det finns liksom inga gränser eller riktlinjer, det finns inga självklara ja och inga självklara nej.

Men man ska nog gå på magkänslan, det brukar bli bäst så :)

SoakTheSin said...

hm, jag vet inte. vänskap är självklart för mig. och ja, det finns många olika varianter på det; närmare, ytliga etc.

villkorslös vänskap. den är for real. eller inte alls. har den en gång gått trasig är det sen svårt.

hmms..